Blog

Kto powinien pić wodę niskosodową?

Kto powinien pić wodę niskosodową?

O tym, że warto regularnie pić wodę, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu, ponieważ ciało człowieka składa się głównie z niej. Niestety, wiele osób wciąż nie wie, że ważne jest również to, jaką wodę pijemy. Obecnie coraz częściej pojawiają się informacje o wodzie z niską zawartością sodu. Dla kogo będzie najlepszym rozwiązaniem. Czy sprawdzi się w przypadku każdej osoby? Przekonajmy się o tym.

Dlaczego woda źródlana jest zdrowsza niż soki?

Dlaczego woda źródlana jest zdrowsza niż soki?

O zdrowiu, sporcie, odpowiednim odżywianiu mówi się coraz więcej w mediach i przestrzeni publicznej. Dużo osób dorosłych zdaje sobie sprawę, że niezwykle ważne dla zdrowia i dobrego samopoczucia jest przyjmowanie codziennie odpowiedniej ilości płynów. Nawet 2 litry dziennie powinna wypijać osoba dorosła, która utrzymuje minimalną aktywność fizyczną. Jednak nie dla wszystkich jest jasne, co należy pić. Picie soku owocowego, kawy czy herbaty to nie to samo, co pojenie się czystą, źródlaną wodą.

Woda źródlana w diecie odchudzającej

Gdyby spytać osoby chcące zrzucić parę zbędnych kilogramów, co zamierzają zmienić w swoim życiu, by osiągnąć cel, na pewno większość z nich odpowie: „ograniczę słodycze”, „zmniejszę ilość przyjmowanych kalorii” i „zacznę ćwiczyć”. Niewiele osób jednak pamięta, że sprzymierzeńcem szczupłej sylwetki i dobrego samopoczucia jest źródlana woda. Picie wody wspiera odchudzanie równie mocno, jak treningi na siłowni czy wyrzucenie z jadłospisu pizzy i czekolady.

Woda w szklance

Organizm dorosłego człowieka w około 60% składa się z wody. U dzieci w wieku szkolnym woda stanowi około 70% masy ciała, a u niemowląt nawet 75-80%.

Woda z butelki

Choć pojęcia takie, jak „woda źródlana” i „woda mineralna” są znane prawie każdemu, to już mało kto potrafi wskazać, czym te rodzaje wód się różnią.